onsdag 19. november 2008

Hyggeleg bakegåve



I går fekk eg ei hyggeleg førjulsgåve. Ein kollega av meg gav meg ein fin kakeboks med litt peparkakedeig i. På utsida hang oppskrifta.




Vel heime ønskte minstemann at vi skulle starte baking med ein gong etter middag, så det gjorde vi. Det var herleg å bare setje igang med kjevling utan å måtte lage deig. På kjøkkengolvet sto cd-spelaren og gav oss Tove Janssons Pappaen og havet på lydbok, med Nils Ole Oftebro som innlesar. Ein fin ettermiddag!




Formene vart nøye utvald av den yngste bakarmeisteren, og sjølvsagt måtte mummitrollforma med, sidan det jo var Mummitrollet vi høyrde på.






Etter steikinga kom den obligatoriske smakinga. Verkeleg gode kaker! Så denne deigen kjem eg nok til å lage sjølv og. Og kollegaen min kom med eit praktisk råd: Det går an å fryse deigen i porsjonspakkar, slik at ein kan bake bare litt om gongen, men heller over fleire dagar. Den sjettedelen av deigen som vi fekk, var akkurat nok til tålmodet til ein 7-åring, og vi fekk to brett med kaker. Det som ikkje gjekk i smakemagane, fekk plass i boksen deigen kom i.



Pepperkakemenn

375 g sukker
1/2 kg smør
1/2 kg sirup
1 kg mjøl
1 1/2 ts natron
1 1/2 ts bakepulver
1 1/2 ts ingefær
1 1/2 ts kanel
1 1/2 ts koreanderfrø
1 1/2 ts pepar
2 ts anis

Rør saman sukker og smør. Rør i sirup. Bland saman krydder og mjøl og ha det i deigen. Steik på 180 grader celcius i omlag 10 minutt. Deigen kan delast i bitar og frysast ned.

Tusen takk, Reidun, for den fine gåva! No har eg bare to spørsmål: Knuser du koreanderfrøa i morter først, eller er det ferdig malen koreander du bruker? Og kor lang tid før utbaking tek du deigen opp av frysaren?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Tove!
Endeleg svar. Er ikkje heilt oppdatert på denne blogginga eg! Det er malt koreander eg bruker!
Kor tid eg tek opp deig frå frysa? Akkurat når eg har lyst på pepperkaker, derfor hiv eg han i mikroen eit par minutt på tining.Elles vil eg tru at ein time på kjøkkenbenken er passeleg. Vart heilt inspirert av bloggen din eg, og fekk jammen lyst på mine eigne pepperkaker! God jul til deg og dine(med mange gode kakelukter i huset)Reidun

Tove sa...

Gildt at du kom innom og la inn kommentar, Reidun! Og takk for fin oppklaring. :-)