tirsdag 6. januar 2009

Lesarundersøking: Mjølne poteter?

I min familie har mjølne poteter eit positivt forteikn. Mjølne poteter smakar best til julemiddagen (som jo sjølvsagt er pinnekjøt). Mjølne poteter er dei beste å bruke i suppe, sidan dei er gratis jamning. Mjølne poteter (eller eple som mange her på Jæren kallar dei) er gode, i motsetnad til mjølne eple (søteple på jærsk), som bare er gamle. Eg levde lenge i den trua at dette var ei allmenn oppfatning. At det at mjølne poteter er best var ei vedteken sanning. Inntil ei venninne av meg snakka nedsetjande om dei mjølne potetene mine. ”Æsj, hva slags potetsort er det du har kjøpt? De er jo melne!” sa ho. Ja, ho er austlandsk. Og det fekk meg til å undre meg. Er det at mjølne poteter er dei beste ei vestlandssanning? Eller bare ei familiesanning?

Dermed gjennomfører eg no bloggens første lesarundersøking. Kva smakar best: Mjølne poteter eller dei som ikkje er mjølne. I tillegg til å avlegge ei anonym stemme, hadde det jo vore interessant å vite (gjennom kommentarfeltet) om det finst vestlendingar der ute som svergar til dei potetene som ikkje er mjølne. Eller austlendingar som føretrekker dei mjølne. Og kva med de frå andre stader i landet? Kva føretrekker de?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære vene. Som man roper i skogen, får man svar. Spør du hvilke poteter som er best, spør jeg hva du skal bruke de til.

Imidlertid er jeg den første til å innrømme at jeg ikke har greie på potetenes fortreffeligheter. Noe er derimot basic: melne ("hvite") poteter til potetstappe, suppe og gnocchi. "Gule" til poteter som skal brukes hele eller i biter: i ovn, frittert, som tilbehør... eller?

Mitt svar er dermed: Ja takk begge deler

Jeg er ikke anonym, altså, har bare ikke giddet å registrere meg. Hilsen Hilde ;o)

Eva sa...

Jeg er enig med Hilde. Begge deler er godt, hver potet til sitt bruk. Og jeg bruker dem omtrentlig likt. De umelne amandinepotetene er nydelige kokt med skallet på, mens jeg har lett og lett for å finne en god beate jeg kan bruke til gnocchi.

Jeg er jo også østlandsk, i ordets mange betydninger. I Polen skal forresten potetene være veldig melne og en anelse overkokte og falle fra hverandre, med et lite dryss dill på toppen.

Fru Ness sa...

Hallo? Jeg har deltatt i potet-leser-undersøkelsen og venter i spenning på husstellærardotteras konklusjon! Vil den snart bli offentliggjort?